onsdag 26 januari 2011

Vårshow!!!

Japp, Vårshowen är igång gott folk, och jag har redan hur kul som helst!!!
Kollationeringen i måndags var ett enda stort leende, och jag blev så himla nöjd med de numren jag blev tilldelad, TACK fina lärare!

Idag fick jag min första koreografi, till numret "When you're an Addams" från musikalen "The Addams family" (pallar inte att hålla showen hemlig, jag vill kunna skriva fritt om vad jag gör) där jag spelar en "döing" som vi så fint kallar dom, alltså en av familjens förfäder. Min "döing" heter Daisy Strutman och är en charlestonbrud från 20-talet. Beskrivs som en "svårfångad, dansant skönhet". Man tackar för det, jag gillar't!
Numret vi gjorde idag är alltså öppningsnumret där hela familjen plus alla döingar medverkar, och låten är sjuuukt bra och koreografin Martina gjort var så himla ball och rolig!!
Så det kämpade vi med hela förmiddagen och många skratt blev det.

Idag har jag trivts sådär himla bra, och bara varit helt lycklig. Var helt ledsen igår och hade till och med en rejäl gråtstund, för allt kändes så hopplöst, jag trivdes inte med klimatet i klassen och mycket var bara pissjobbigt, men så sa en tjej i klassen precis rätt ord till mig, och redan då kändes det bättre, och idag kändes det toppen! Så skönt med lite ventilation!

How ever, efter lunch skulle ett nummer i Footloose, "On any sunday", stageas av Jonna, och där är jag också med vilket är jättekul, så det blev ännu mer jobb, och ännu mer skratt, haha!! Jag är så glad att vi har så himla kul när vi jobbar fram allt, och jag älskar att lärarna alltid är så glada och kan tillåta sig själva och oss att asgarva när det blir tokigt. Underbart.

Nu skall jag sjunka ner i ett tokvarmt bad, min ryggsträckning som jag drog på mig innan jul, som jag trodde var väck för alltid, har tyvärr gjort sig påmind idag, så nu har jag ganska så jätteont, trist. Hoppas jag överlever morgondagen, har stepp HELA dagen vilket är skitkul, men jag brukar få ont i korsryggen, så jag får verkligen se till att vila ikväll. Jaja, jag kör på, det skall bli så himla roligt!

Pax vobiscum och fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar