torsdag 27 januari 2011

"When you're an Addams...." (nynnandes)

Med träningsvärk i HELA kroppen, främst i rygg, sidor och nacke, gick jag med glatt humör till skolan för att ha stepp hela dagen, och jädrar i min låda, har inte ont alls nu! Eller ja, mer än träningsvärk då, och kanske lite småömma knän. Men det tar vi med en klackspark!

Jag höll på att kasta in handduken på sista steppasset när vi fick koreografi till "Death is just around the corner" från Addams, för jag var så mosig i huvudet att jag inte kunde tänka ALLS. Kändes precis som när jag var utbränd, det är så läskigt, huvudet bara stänger av. Det är nästan så att synen också stängd av, för man ser inte. Eller jo, man ser, men man fattar inte det man ser, tar liksom inte in vad det är osv. Riktigt äckligt. Men jag lyckades överleva, och jag vet ju att får jag bara ta det lugnt och stega igenom och nysta ut i min egen takt, så löser det sig! Och koreografin var för övrigt sjukt snygg och rolig! Det är det roligaste i hela showen, att vara med i Addams! Haha, i och för sig det enda jag börjat med, men såååå himla kul!! Imorgon skall vi så smått börja med Duvemåla vilket skall bli kul.

Well, nu skall jag kasta mig i ett varmt bad (surprise!) och mjuka upp min stela lilla kropp.

"RIGOR MORTIS!"

För att citera Gomez Addams, som han säger mitt i öppningsnumret. Jag har befunnit mig i rigor mortis-stadiet hela dagen känns det som, haha!

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar