lördag 15 januari 2011

Tiddelipom

Käre barn, jag sov till kvart i tre idag!!! Okej, jag lade mig strax efter två inatt, men 12 timmars sömn?! Jaja, det var behövligt, Jekyll-kvällen tog ut sin rätt, en sån urladdning kräver sömn.

När jag väl vaknade var jag i desperat behov av att göra nåt nyttigt, alltså inte slöa bort dagen, så jag skrev en inköpslista, knallade till Olof Nils, hem igen och började göra broccolipaj. Den är nu klar och jag skall strax sätta igång med en tacogratäng, men en sak som jag STÄNDIGT glömmer är att ta ut köttfärsen ur frysen vilket ju resulterar i att man blir "försenad" eftersom den måste ligga i ett hett vattenbad för att tina. MEN som tur är har jag ingen tid att passa idag, så det är lugnt. Kände på den förut och den skall få ligga lite till, tänkte passa på att se ett till avsnitt av Cityakuten, hihi. Sen är den nog lagom att steka.

Jag unnade mig en hel massa mys idag faktiskt, fast ganska "nyttigt" mys, nämligen cashewnötter, 70%-ig choklad och popcorn. Till nötterna blir det russin. Och passande nog läste jag en artikel om mörk choklad idag, hur bra den är för massa olika grejer som ångest, immunförsvar, kärlsjukdomar osv. Haha, nu låter det som att jag försvarar att jag köpte choklad, men icke! Jag tänker njuta av den med gott samvete. Det som är mest onyttigt är popcornen, men för en gångs skull var jag så sugen på det. Jag har ju kommit in i en såndär "inget godisgodis"-period, och även om choklad väl hör dit, så är ju 70%-ig klart bättre än en vanlig marabou. Plus att man inte pallar med att äta lika mycket, haha!
Jaja, så mycket träning som det blir i skolan, så kan jag allt unna mig en dag i veckan.

Nu blir det Cityakuten, började på första säsongen igår, hallego så unga alla ser ut!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar