tisdag 11 januari 2011

Holy smoke!

Yes, nån lugn start kan man inte säga att det blev, och tack gode Gud för det!!
Måndage bestod som sagt av Bodyjam med Jonna, hysteriskt jobbigt och hysteriskt KUL!!! Jag har nog fasen aldrig tagit i så! Svetten rann inte, den FORSADE.
Efter lunch var det street/breakdance med Kristoffer från förra årets M1:a, svårt men jäkligt kul! Även där FORSADE svetten och armarna fick sin beskärda del då vi skulle göra s.k "baby freeze" vilket innebär att man "står" på underarmarna och skall lyfta underkroppen i en ganska sjysst, ovan vinkel. Sen lärde vi oss nåt klassiskt sånt "klättra runt armarna med benen"-steg som jag inte minns vad det hette, även där fick ju armarna vad dom tålde. Vilken work out! Kan säga att jag vaknat mången gång inatt när jag i sömnen tänkt vända mig, men kroppen har skrikit av stelhet och träningsvärk, haha! Men, jag älskar ju träningsvärk så jag log glatt i min sömndruckenhet.

Idag fortsatte vi hårdträningen med stepp, ledd av Martina, och jädrans vad kul det var! Återigen, skööönt att känna att det sitter i fötterna och minnet. Yes svetten lackade, och direkt efter steppen blev det balett. WOW vad det kändes som att jag höll på att dö i lyftövningarna, jesus kristus!!! Benen kändes som cementpelare! Och nu, såhär i kvällningen, har jag från och med knäna och uppåt träningsvärk i varenda kroppsdel. Plus ont i höger knä efter steppen, haha! Helt enkelt, underbenen och fötterna är fria från värk, alltid nåt. Dock hoppade vi en del på baletten så vi får se hur det blir imorgon. Då vi dessutom skall ha MuKu hela dagen och sitta still. Både skönt och halvskönt. Stelheten, mumma!

However, idag har jag knallat omkring in min älskade underbara OnePiece, TUSAN så mysigt! Och varmt. Lovely.

Well well, det var väl typ det jag hade att förtälja om de två första dagarna i skolan, plus att: jag är så jäkla glad att vara tillbaka, det var så underbart att få träffa lärarna och klassen igen, och jag har skrattat så otroligt mycket de här två dagarna och känt mig så lugn och lycklig. Tack alla fina!

Nu tror jag att jag hoppar i säng, alternativt ser ett avsnitt av ER, hehe!
Borde verkligen försöka stretcha lite också.
Shit, nu fylldes jag av såndär kopiös lycka, sådär så man nästan börjar gråta och bara känner sig helt luddig, bubblig och varm inombords. Jag älskar mitt liv.

Pax vobiscum och fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar