lördag 12 februari 2011

Åh fy faan...

Mööööh, vaknar upp och mår som ett jävla mähä, tung i huvudet, tung i kroppen ONT i ryggen, vattniga ögon som inte riktigt hänger med, ont i luftrören/lungorna och naturligtvis den härliga nasala biten, och jag snyter inte ut snor utan regnbågar, så förmodligen är det lite hjärna som följer med varje gång... ja, det är äckligt, men sant.

Inatt har jag lyckats drömma om:
-Nina, min bästa vän i högstadiet
-En stooor grupp människor med bl.a. mina halvsyskon, några från skolan tror jag och folk jag aldrig sett och det var nåt om ett bröllop och vem som skulle åka i vilken bil
- Jessica Andersson som är med i Let's dance (som jag inte ens såg igår) och jag var ledsen för att jag inte fick åka i samma bil som hon (alltså tillhörande ovanstående dröm)
- Jonna, hon hade köpt jättevackra blommor (till en nattlig middag med bröllopsgästerna)
- Barda, prickade in några av de vuxna rollerna (helt fristående verkar det som, dom var liksom med i periferin)

Hmm, jag konstaterar nu att: jag läste om Jessica Andersson på Aftonbladets hemsida igår (Jessica: check!), jag läste ett sms i min inkorg igår där en person tackade för jättevackra blommor (blommorna: check!), jag träffade Jonna igår (Jonna: check!), jag kollade på alla avsnitt av Barda innan jag gick och lade mig (Barda: check!)

Jag älskar hur drömmar väver sig in i varandra och plockar stoft från saker man gjort, upplevt eller bara tänk under en dag, eller tidigare dagar. Ballt.

Yes, detta svamlandet skyller jag på förkylningen, jag minns knappt vad jag skrev i förra meningen, så jag tror jag skall sluta skriva alldeles snart. Skall först bara skriva att jag för en gångs skull tänker lyssna på min lilla kropp och VILA hela dagen, alltså inte cykla till skolan och sy som var tanken. Detta stressar mig såklart enormt, men jag skall försöka tänka bort det och känna att DET LÖSER SIG för det gör det, så är det bara.
Så, idag står VILA på hela dagsprogrammet, förutom lite tvätt men det är ju inte så ansträngande.

Fridens liljor så länge! Kanske svamlar jag ihop nåt mer senare i feberyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar