måndag 28 februari 2011

Speedad katt och sömnighet som inte vill infinna sig

Ja käre barn, katten har ett busryck, jag äter nudlar och kollar på Gilmore girls. Fast nu tog nudlarna slut. Synd.

Eftersom jag är jag, så blev det en tur till skolan idag. Såklart. Jag som smsade Jimmy imorse och sa att jag inte orkade dansa idag. Några timmar senare smsade Eva och sa att hon och Lisa skulle dansa, och då sög det till starkt i danstarmen, så jag bestämde mig för att hänga på. Så det blev en dansuppvärmning och stretch, sen skrev jag ut bilder och braiga ord/citat att klistra upp på skåpet. Och pratade med Tusse. Och några andra.

Tillslut cyklade jag hem, stannade dock till på mitt älskade Olof Nils och köpte bananer, äpplen, cashewnötter, cup a soup och lite annat smått och gott, så nu skall jag nog överleva veckan big time.

När jag väl kommit hem gjorde jag en tacogratäng, och smetade ut en pajdeg i en form, och då knackade grannen på rutan och det slutade med att vi, som vanligt, pratade i timmar och gick en promenad. När vi väl kommit fram till att vi borde sova, stekte jag upp resten av köttfärsen och gjorde en tacoPAJ, tänka sig! Paj, I'll be goddamned! Hoppas det blir gott! Dock hann ju pajdegen torka, även om jag "blötte" ner den sen.. vi ser hur det smakar helt enkelt!

En annan grej jag insett idag, är det här med felbelastning. Dumt. Jag har ju självsprickan Allan på höger häl, och eftersom detta gör brutalt ont att gå på, har jag nu i några dagar, ganska många kanske, gått med mest vikt på främre trampdynan. För att inte säga all vikt. Hur som helst, idag på kvällen har jag fått så sjukt ont i hela främre trampdynan! Jag vill inte belasta den alls helst, och detta innebär att jag måste gå på min satans häl, som också gör apont! Haha, SJUKT dilemma må jag säga! Jaja, det är bara att bita ihop. Jag minns så väl Höstshowen, eller repperioden innan, när jag hade små men fasligt smärtsamma sprickor över hela fötterna, inklusive tårna som sprack upp på bredden?! Jäkligt smärtsamt, och det blödde hela tiden. Haltade runt som en jag vet inte vad, haha!

Nej, nu borde jag sannerligen sova! Imorgon kör vi stenhårt och på torsdag är det GENREP och på fredag PREMIÄR!!! Helt ofattbart!! Gaaaah vad spännande och pirrigt! Så, intensiva repdagar fram till dess, och jag behöver de få timmars sömn jag kan få, så, god natt alla!

Fridens liljor!

Världens finaste lärare som jag längtar efter att få träffa imorgon.
(Bilden är från klädprovningen till Höstshowen, någon gång mitt i natten, hihi!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar