fredag 11 februari 2011

So much for that...

Jösses, tog mig en skål glass, bäddade ner mig i fåtöljen med duntäcket, satte på Gilmore Girls och tvärsomnade så fort jag tog sista skeden glass. TVÄRsomnade. Vaknade för en stund sen och skulle somnat om, men jag ville så gärna vara vaken så jag tog fram bananerna och Nutellan, och så hade det kommit ett nytt avsnitt av Barda, så det kollade jag på medan jag åt, mys!
Sicken jäkla tur att jag inte gick på festen, jag är som en urlakad fisk, SÅ trött fast mer kroppsligt, i hjärnan är jag pigg och vill vara vaken, men det är väl feber kan jag tänka, fryser och svettas om vartannat. Fast det kan vara lite småmysigt att vara sjuk, för då kan man inte göra så mycket annat än att rå om sig själv, och det behövs just nu.

Skoldagen var toppen, vi skulle haft Addamsrep med Martina hela förmiddagen, men hon har också blivit sjuk så vi tog saken i egna händer och repade alla danser utom steppen, och nötte verkligen och pillade med alla detaljer, det var jättebra och jätteskönt! Jag hade panik innan och tänkte att jag behövde öva hela helgen, men nu är jag mycket lugnare, när det kommer till Addams alltså. Provade även att dansa i min klänning, det var jättekul och såg bra ut, och jag kände mig snygg vilket var skönt och viktigt för min roll. Hade aldrig kunnat gestalta härliga Daisy om jag inte känt mig snygg.

Efter lunch hade vi Kristinarep, då började jag tyvärr må väldigt dåligt men jag gjorde mitt bästa, vi körde "Löss" ett par gånger och jag drog på, det är omöjligt att hålla sig i skinnet med en sådan låt, plus att det är så kul att spela arg och fara och flyga.

Lilla Laika har förstås funnits i mina tankar, men det var nog bra att jag fick bryta ihop igår och gråta så mycket jag ville, för då är det lättare att lägga det åt sidan just nu och bara köra på, för så måste det tyvärr bli. Klart att jag tänker på henne, mycket, men "har inte tid" att sörja så aktivt nu. Förmodligen sjunker det in mer när allt lugnat sig. Lilla älskade hund. Hoppas hon sover gott.

Nu skall jag kanske ta mig en ruta av den lyxiga chokladen, och se något av de gamla Bardaavsnitten. Borde sova, men vill inte, vill inte att natten skall ta slut, tiden går så fort när man sover.

Well, på återseende!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar