lördag 12 februari 2011

Stockholm i natt

Det blev en såndär kväll där Peter Jöbacks "Stockholm i natt" gick på repeat ett antal gånger.

Klockan tre lade jag mig i sängen för att vila innan jag skulle börja tvätta. Ställde klockan på fyra. Klockan ringde, jag ställde om alarmet till klockan fem. Orkade inte röra mig. Klockan halv fem smsade mamma, så då vaknade jag och tvingade mig tillslut upp. Började tvätta och fick sen ett ryck. Organiserade om min garderob och fortsatte sedan med att dammsuga hela lägenheten samt dammtorka mitt skrivbord och lite andra hyllor osv. Sen skulle jag gå och hänga tvätten. Väl där satte jag på "Stockholm i natt" på mobilen, och slungades tillbaka till massa minnen. Nätterna jag spenderade sittandes nedanför en viss lägenhet på en bänk mitt i sommaren. Resan till Stockholm med mamma med Cats och en hel helg på hotell, vilken obeskrivlig lycka jag upplevde den helgen.
Och som kom jag att tänka på alla blogginlägg om Stockholm. Och alla fina namn som finns där. Skanstull. Lilla Essingen. Norr Mälarstrand. För att bara nämna några! Allt låter vackert när det pratas om Stockholm. Det är något magiskt med den staden.

Hur som helst, har nu tittat på nästan hela "Kärlek på menyn" och har tappat upp ett bad som jag strax skall hoppa i. Kände att jag behövde fräscha till mig, blev alldeles svettig när jag dammsög.

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar