fredag 11 februari 2011

Att mysa till det.

Martina är så himla bra, för härom kvällen (förra veckan i och för sig) hade jag något av ett breakdown och då sa hon (bland annat) till mig, and I quote: "Köp nåt riktigt gott och onyttigt, något som du inte brukar köpa och så mumsar du på det ikväll"

Just den kvällen hade jag tyvärr inte möjlighet att göra det, för Olof Nils hade stängt, dock hade jag lite mörk choklad hemma. Hur som helst, det jag skulle komma till var att jag för ca en kvart sen höll på att somna här i min fåtölj och kom fram till att jag skulle bädda ner mig i sängen istället och titta på en film, men så tänkte jag att "nej, fasen, skall jag ligga här och vara sjuk i min ensamhet, då skall jag jäklar i det ha lite glass att mumsa på åtminstone!" så jag fick ett ryck och kastade på mig ytterkläder och älgade (okej, inte, men gick makligt) till Olof Nils för att införskaffa detta. (Gick för övrigt och kände mig mystisk i min stora huva, det råder ju snöstorm här, och jag kom osökt in på att tänka på alver, och Barda, och låtsades för en stund att jag var en alv, precis som förr i tiden)

How ever, medan jag gick där och lekte alv kom jag att tänka på de två sista bananerna som jag haft i skolan hela veckan (det var sex bananer från början) och undrade när fasen jag skulle äta dom, MEN så kom jag ihåg Evas sjyssta idé med att doppa banan i Nutella, så jag bestämde mig för att köpa en burk Nutella också och prova detta.

Påväg till kassan på Ica stod en ställning med Lindtchoklad. Och då snackar vi den lyxiga varianten med fyllning. Det stod "Créme Brulée" på den ena sorten. Det var då som Martinas ord ekade i mitt huvud. "Nåt som du inte brukar köpa". Jag har aldrig köpt en sån men alltid velat smaka, och ikväll var ett ypperligt tillfälle!
Så, det blev mer än bara glass helt enkelt, och jäklar vad jag skall mysa ikväll! Valde förresten krokantglass, GUD vad gott! Och det lindrar säkert min hals, har ju åkt på någon skit som sitter mest i luftrören känns det som. Bad. As in "dåligt" på engelska, alltså inte "bad" som i "ta ett bad".

SHIT jag måste sluta svamla nu. Det jag ville ha sagt är att nu skall jag ha myskvällen Allan (eller Hugo) och det är till stor del tack vare Martina som det blev så extra mysigt!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar