lördag 26 februari 2011

Katt vs. Katt

Den långhåriga gråa katten som bor här har tidigare gjort närmanden mot min Minau, genom köksfönstret, den gången skrämde jag bort den för Minau blev så rädd. Idag skuttade det grå skrället upp i vardagsrumsfönstret och Minau satte sig på insidan, sen satt dom där och pratade med varandra med raggen rest och svansarna som borstar, såg helt underbart ut. Just nu ligger Minau i dörröppningen till vardagsrummet och stirrar mot fönstret, där den Grå sitter och tittar in.

Igår var en great dag! Bastu var ju HELT klart en ny favorit för mig, jösses vad skönt! Jag som brukar få värmeslag och panik, kände mig riktigt uppfräschad! Jag funderar på att åka till skolan ikväll och dansa lite, sen basta med ansiktsmask och diverse, men vi får se, kanske blir det imorgon.
Efter detta drog vi hem till Lisa och Eva och hade film/myskväll, mycket prat och skratt, och mycket diskuterande om vilken film vi skulle se, tillslut blev det en som heter "Cloverfield", lite "Independence day" över det hela, spännande, halvläskig och ganska skum, men jag gillade den! Dock har jag drömt om spindlar hela natten (huga!) och det var för att aliens:arna i filmen påminde mycket om spindlar, yuck!

Nu, så fort jag skrivit klart, skall jag börja städa och röja, love it! Och det slog mig idag att "shit, det var HUNDRA år sen jag lyssnade på Mary Poppins!" så det blir städmusiken idag, jag tänkte även hinna bubbla lite innan jag drar igång, så kan jag sjunga som en galning, åhhh vad underbart!!! Vad jag saknat Mary!

Well, bjussar på en mobilbild på katterna, sött!

På återseende, pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar