lördag 5 februari 2011

Back on track!

Sitter och njuter av en tallrik nudlar och ett glas saft mellan varven.

Idag har varit en fantastisk dag, jag var väldigt orolig igår för hur det skulle gå, med tanke på att jag hade ångest HELA dagen, men idag har jag inte haft ett UNS ångest, knappt hunnit tänka tanken! Underbart!

Skoldagen (jag vet att det är lördag, i Bjärnum går man i skola på helgerna, iaf när det är show) började med kör med Malin, vi körde igenom alla Duvemålalåtar vi fått, plus att vi fick Vildgräs också, najs najs! Efter detta började vi nosa på EFX, men den var inte riktigt färdigarrad eller hur det var, så vi körde väl praktiskt arbete eller hur det blev. Well, sen har dagen bestått av stageing av Addams, steppande i Just around the corner som vi fick repa med Martina idag, tack GUD vad skönt att själva ordningen och uppbyggnaden sjunkit in och landat, skall bara sätta alla ljud också men det kommer fixa sig så bra! Vi fick även det sista på One normal night och började så smått få några dansåttor till Crazier than you, såå kul!! UNDERBAR dag!

När vi väl slutat tänkte jag för en gångs skull "lyda" alla lärare som brukar säga åt mig att gå hem för att jag är i skolan för mycket, meeeeen då skulle Pontus och Erik måla salongen, och då ville ju jag vara med! Så på med målaroverall och fram med rollern bara! Vi hade jättekul och fint blev det, och medan första lagret torkade var jag uppe på klädloftet och fyndade massor!! Härligt! Grabbarna hade gått för att käka, men när de var tillbaka målade vi ytterligare ett lager. Sen fick jag ett ryck och städade pentryt samt diskade all kvar"glömd" disk (haha!), tömde soppåsarna på toa plus fyllde på papper där det behövdes, slängde sopor och plockade undan och röjde i matsalen. Fick en släng av hyperaktivitetssyndrom, helt klart.
När jag tillslut var klar cyklade jag hem, började tvätta och skall så fort jag ätit klart diska upp all disk (okej, det är inte så jättemycket) och sen dammsuga lägenheten, och fortsätta tvätta förstås. Shit alltså, om inte jag sover en sten inatt, då vet jag inte vad. Förresten så gick jag hem med målaroverallen. Så det kan gå, haha!

Jag älskar att vara glad igen.

Well, hej så länge!

Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar