tisdag 22 februari 2011

Det snöar, vackert.

Ja käre barn, gårdagens (eller okej, nattens) breakdown var ju en upplevelse för sig. Ibland undrar jag om jag hamnar i psykoser eller nåt. Jag förlorar hela mig själv och mitt radikala tänkande, haha! En smula skrämmande.

Jaja, bättre upp idag! Vaknade med helt svullna ögon så jag känner mig inte så fräsch utseendemässigt, men hjärnan känns ganska up tp date, vilket är trevligt!
Dagens första (och egentligen enda) åtagande var att klippa kattens klor. HUR skall detta gå, har jag i flera dagar tänkt. Min lilla kisse är ju en såndär slingrig typ som hemskt gärna använder sina klor när något sker mot hennes vilja (vilket flera gånger resulterat i att jag sett ut som någon som nyttjar rakblad mot handleder) och jag hade räknat med att så skulle fallet bli även idag. Så jag plcokade fram en handduk att svepa in henne i, och stålsatte mig och tänkte att eventuella riv- och bitmärken åtminstone skulle läka ihop till premiären.
Jag virade in kissen i handduken, fiskade fram första tassen och satte igång. Och DÖM om min förvåning när kattskrället sitter HELT still, förvisso skakandes, men dock! Hon försökte bara trycka ihop sig till en boll, men gjorde inga utfall what so ever, utan satt bara och såg ynklig ut, nästan som om hon fattat att det var nödvändigt "ont". Så jag satt häpen och fortsatte, tass för tass, pussade på henne emellanåt och klappade lite, pratade tyst och lugnt, och när sista tassen var klar skuttade hon ut mitt grepp som om hon var med på att "där var sista tassen, nu är du klar!". Jag blev så stolt över den lilla! Och det kändes väldigt belönande att hon litade på mig, och lät mig hålla på. Hon förstod nog att jag inte skulle skada henne. Den lilla darlingen.

Resten av dagen har jag tittat på Gilmore Girls, bara. Jätteskönt. Jag har insett att sju dagar är lång tid, och att jag kan unna mig flera stillasittande dagar. För det behövs för att ladda, nästa vecka bli intensiv men jäkligt kul!

Och så snöar det idag. Till och från. Sådana där stora, duniga flingor, som stora svandun som singlar ner. Det blir inget riktigt täcke, men det är så fint, och jag älskar alla former av snö.

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar